PODCAST Oppimisanalytiikasta ja arvioinnista

Oppimisanalytiikka ja sen hyödyntäminen opetuksessa on viime aikoina herättänyt kiinnostusta ja huoltakin. Oppimisanalytiikan avulla voidaan melko nopeasti havaita oppimisvaikeuksia ja toisaalta oppimisesta jäävä digitaalinen jalanjälki huolettaa.

Einari Kurvinen

Päätimme tehdä aiheesta podcastin, johon saimme keskustelijoiksi asiaan paremmin perehtyneet asiantuntijat. Tohtorikoulutettava ja ViLLE-oppimisympäristön asiantuntija Einari Kurvinen ja Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksen yliopisto-opettaja Jussi-Pekka Järvinen keskustelevat siitä, mikä arvo oppimisanalytiikalla on arvionnissa ja miten se kehittää arviointityötä käytännössä.

Jussi-Pekka Järvinen

https://soundcloud.com/turun-yliopisto/opendigi-arviointia-ja-oppimisanalytiikkaa-hyodyntava-opetus

00:00 Esittely
02:00 Mitä oppimisanalytiikka on?
03:30 Miten analytiikkaa voi hyödyntää oppimisprosesseissa?
07:30 Miten oppimisanalytiikan käyttöä voidaan perustella?
08:50 Miten analytiikkaa voi hyödyntää arvioinnissa?
13:00 Millaisia uhkia liittyy analytiikan käyttöön?
18:30 Millä kriteereillä sähköisiä oppimisympäristöjä kannattaa valita?
21:00 Hyödyntävätkö opettajat oppimisanalytiikkaa?
22:15 Lisääkö sähköisten työvälineiden käyttö opettajan työtä?
26:30 Mitä hyötyä analytiikasta on oppilaalle ja opiskelijalle?
29:00 Onko analytiikassa jotain mitä ei kannata näyttää oppijalle?
31:25 Miten houkutellaan opettajia käyttämään sähköisiä oppimisympäristöjä?
33:00 Millaisia esteitä kohdataan?
35:15 Mitä kehitettävää on analytiikkaa hyödyntävissä ympäristöissä?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s